Persoonlijke verhalen

Strikjes #52 terugreis, leuke post en lekker bakken

Als het goed is heb je de weekoverzichten gemist. Een kleine uitleg is misschien op zijn plek. Dit had er mee te maken dat we op vakantie waren in Italië, aan het Gardameer. Op zich had ik wel internet, maar het programma waarin ik foto’s bewerk werkte nog niet op mobiel en internet werkte niet op mijn laptop. Voor een aantal andere blogs heb ik een ander programma kunnen gebruiken, voor het weekoverzicht kon dat niet.

Ik heb besloten om niet met terugwerkende kracht overzichten te plaatsen. Je kunt vanaf nu gewoon weer elke week een overzicht van mijn strikjes van de week ervoor verwachten. De vakantieweken deel ik met je in op zichzelf staande blogs, waaronder een review van de camping en de overnachtingsplaatsen, een verslag van ons dagje Venetië en een groot vakantieplog, met veel foto’s en een verslag van onze twee weken in Italië.

Deze week stond in het teken van onze laatste vakantieweek met ons viertjes. Ook de terugreis viel in de afgelopen week. Het was lastig afscheid nemen van het mooie weer en het alles mogen en niets moeten.

Terugreis

Maandag reden we nog via Oostenrijk weer terug naar huis, wat een prachtige omgeving. We hadden op ons overnachtingsadres nog een date met mijn ouders, die waren ook onderweg in verband met vakantie. Dus dat kwam mooi uit. We hebben even snel bijgekletst op het terras van het hotel (beide kinderen in sneltreinvaart alle hoogtepunten van de vakantie en wij enige toelichting) en zijn daarna naar een ander hotel-restaurant gereden voor een etentje, waar we iets rustiger bij konden kletsen.

Strikjes #52 terugreis, leuke post en lekker bakken

De volgende ochtend zijn we verder naar huis gereden, maar over deze reis en het hotel meer in het grote vakantieplog én in de review over het hotel uiteraard! Wat is het dinsdag heerlijk thuiskomen na een vakantie. Het was ook lang geleden dat ik het thuisgevoel zo achtergelaten had, waardoor het huis echt even nieuw en tegelijkertijd oud&vertrouwd aanvoelde. Heerlijk! Alleen het uitpakken en die was hè, daar zijn we nog mee bezig.

Leuk thuiskomen

Toen we terugkwamen, stond er een leuk pakket achter op tafel. Ik word daar zo blij van, ken je dat gevoel wanneer je vader thuiskwam met zijn kerstpakket vroeger. Zo’n magische doos, waar van alles in kon zitten en die je dan met elkaar open maakte om te zien wat er allemaal in zat? Dat gevoel heb ik altijd bij elk pakket. Van dit pakket van Naïf kreeg ik dus hetzelfde gevoel. Ik wist dat het kwam voor een review, maar wat er in zat, dat was echt een verrassing. Verder stond er een heel lief welkomstboeket van mijn schoonouders! Leuk thuiskomen dus! Later die dag ging de deurbel en stond de postbode voor de deur met nog een pakket. Deze kwam van Olliewood.nl naar aanleiding van een samenwerking. Hiervan wist ik wat er in zat, want zelf uitgezocht, maar ook dan vind ik het nog steeds heel spannend, is het in het echt zoals verwacht, past het allemaal? Ook hierover later een blog! Verder had mijn schoonmoeder de tuin gedaan en volgens mij was mijn voordeur en waren de ramen ook schoner dan anders. Zo ontzettend lief wat ze voor ons doet! Hoop dat ze ook dit blog leest als trouwe lezer; een ontzettend dikke dank je wel #lieveschoonmoedersbestaan.

Strikjes #52 terugreis, leuke post en lekker bakken

Die avond heb ik na het eten, net als in Italië met Thomas nog een avondwandelingetje gemaakt. Elynn was te moe, die was ingestort, daarbij wilde ze thuis meteen haar pyjamaatje aan, een warme, want ze had het koud, en dat had ze zelf al even geregeld, vandaar dat we met z’n tweetjes gingen. Ik wilde mijn blote benen nog niet loslaten, helaas moest er wel een vest aan.

Bijkletsen met schoonouders

Woensdag zijn we bij mijn schoonouders op bezoek geweest. Bijkletsen, spelen met de kinderen, foto’s kijken, gewoon even gezellig samen. Mét een heerlijke traktatie! Vraag me niet hoe het zo kan, we waren notabene in Italie, maar wat heb ik een lekkere kop koffie gemist op vakantie. Extra genieten dus, dit kopje met het lekkers!

Op donderdag hadden we een heerlijk relaxed dagje. Iedereen deed een beetje wat hij wilde en toch hebben we een ‘samen-met-z’n-viertjes-dag. Die avond kookte René en hij had er nét even wat meer werk in gestoken dan anders. Toen we aan tafel kwamen, was het net of we thuis uit-eten waren. Het zijn écht de kleine dingen. Of het kwam door de presentatie, de extra liefde, of iets anders; het was nog lekkerder dan anders.

Strikjes #52 terugreis, leuke post en lekker bakken

Omdat er ook gewerkt moet worden, heb ik daar de vrijdag voor gebruikt. Bloggen, social media bijwerken, planning proberen te maken (zoveel ideeën en reviewmateriaal, zo veel leuks te delen, zo weinig tijd) en blogs vooruitgeschreven. Verder heb ik één van de leukste winacties tot nu toe online kunnen zetten! Doe jij al mee? Eindelijk hadden we ook tijd om het Olliewood.nl pakket uit te pakken. We hebben er een feestje van gemaakt samen, gekke bekken trekken, raar doen en natuurlijk ook mooie/leuke foto’s maken.

Strikjes #52 terugreis, leuke post en lekker bakken 6

Lekker bakken

Aangezien het, ondanks dat het weekend was, ook de laatste dagen van de ‘vakantie met ons viertjes’ waren en we deze week weer aan het werk mogen, besloten we heel bewust om iets leuks te doen zaterdag samen. We waren dan ook op tijd in de kleren én op tijd op pad. We begonnen met een bezoek aan het Boomkroonpad in Drouwen en besloten de dag met een bezoek aan Bosjes Fruit, een leuke pluktuin in Gieterveen. Het was een heerlijke dag buiten en het weer werkte ook nog mee. De regen viel pas, toen we al weer thuis waren. Aangezien we heel veel hebben kunnen plukken, werd zondag ‘een in de keuken-dag’. We hebben zelf appelmoes, rodebessenjam, rodevruchtencrumble én kleine appelcrumble-gebakjes gemaakt! Natuurlijk hebben we ondertussen gesnoept en de lunch bestond uit een heerlijke fruitsalade! Eén dag op pad, twee dagen van genieten!

Nu gaan we ons opmaken voor een redelijk gewone werkweek! Het enige verschil is dat de kinderen nog wel vakantie hebben en zij het dus nog lekker rustig aan kunnen doen. Voor mij ook nog wel even fijn, dacht ze egoïstisch. Ik hoef alleen te zorgen dat ik naar het werk kan, hoef de kinderen nog niet klaar te hebben voor school. Daar ga ik de komende weken nog even van genieten. Er staan nog wat leuke dingen aan te komen, daar kan ik me deze week ontzettend op verheugen.