Jaren of maanden
Persoonlijke verhalen

Het leed dat DHL heet

Het leed dat DHL heet. Over hoe ik een klantenservicemedewerker bijna een jurkje, op een niet zo heel koninklijke wijze, door zijn strot heb willen duwen. Laat ik voorop stellen dat ik misschien ietwat last heb van de warmte. Misschien speelde ook de vakantie waarvan je altijd iets minder uitgerust terugkomt een rol.

Het blog over de explosie van mijn kinderen was nou niet echt een heel optimistisch blog over opvoeden. Niet bang zijn dat dit een zeikblog gaat worden, maar soms moet me even iets van het hart en zo ook nu. Mijn lontje was ineens op vanmiddag. Het ging van een heel lang lontje, rozengeur en maneschijn, naar ineens vlam in het kruitvat. Ondanks dat de dag heerlijk begon.

plonsen, springen, bubbelen, heerlijkheid

We gingen de laatste dag met ons viertjes van deze vakantie nog even zwemmen & daar ging het mis, ondanks dat in het zwembad alles goed ging. Het was ontzettend gezellig, we hebben echt genoten. Wat heb ik de hele ochtend en een deel van de middag een blije kopjes gezien en een glimlach om mijn mond gehad! Die kleine lijfjes in het water, gaan als een tierelier, plonsen, springen, bubbelen, heerlijkheid. Zonder gemopper mee uit het water en naar de douches, kleertjes aan en nog even smullen van een ijsje. Helemaal fijn!

Vanaf het zwembad via Jumbo boodschapjes doen, we eten hun lievelingseten en daarna gingen we langs de Coop een pakje afgeven. Ik moest een paar sneakers ruilen zodat ik een review kan gaan schrijven over een hele fijne webshop, ik deel graag de leuke adresjes met jullie immers. Vanaf daar konden we naar huis, nog even buiten spelen, lekker relaxen, verder genieten, voordat man en ik morgen weer mogen werken. Nog even de brievenbus leeghalen, mijn man doet het vast voor ik er ben én wat ligt daar een briefje van DHL. Dat ze een pakketje wilden afleveren en dat we er niet waren. What the fuck!?!

Koninklijk jurkje

Dat pakketje heeft een verhaal. Het is namelijk het koninklijke jukje van Alexia die ze droeg op Koningsdag. Ja, ik ben zo’n kuddedier. Ja, die heb ik besteld. Vanwege het idee, vanwege het spijkerjasje wat al in haar kast hing én omdat ze ooit zo’n soort jurkje had. Een jurkje wat haar geweldig stond, wat stuk gegaan was en uiteindelijk ook te klein zou gaan worden. Zo’n jurkje. Ik vond het leuk! Dus meteen de 27e bestelt, hij was van ZARA immers en nog geen € 30,00 (exclusief verzendkosten, die ik inmiddels wel terug wil).

Onvoorstelbaar genoeg, bleek volgens de tracking code hadden ze de 29e al geprobeerd te leveren en dat was niet gelukt. Misschien moet je aanbellen? Ik was de hele dag thuis, de bel werkte en er is niets bezorgd. Uit de track&trace bleek niet duidelijk wanneer ze weer zouden bezorgen. Eerstvolgende werkdag? Dat zou maandag zijn. Voor de zekerheid zowel zaterdag, als maandag maar thuis gebleven. Niks!

Het leed dat DHL heet

Dinsdag 3 mei 2016 vertrokken we naar Denemarken. We zouden wel zien hoe het dan met het jurkje verder ging. Inmiddels baalde ik wel een beetje, had vrijdag aangebeld, dan had ik het jurkje gehad, maar goed. Kan gebeuren. Tijdens de vakantie op woensdag kreeg ik een berichtje van mijn schoonmoeder.  Ze had de post uit de brievenbus gehaald, er zat een kaartje bij dat ze dinsdag een pakje hadden geprobeerd te bezorgen. Ze zouden het de volgende dag (die woensdag dus) weer proberen tussen 11.00 en 15.00 uur. Mijn schoonmoeder was speciaal die dag gebleven zolang als ze kon (ze had helaas een afspraak ’s middags) maar helaas. Er stond wel een code, konden we zelf het moment bepalen. We dachten dat de dinsdag wel handig was, dan waren we weer terug en zou ik met de kinderen toch lekker bij het huis relaxen. Eigenlijk wilden we de afspraak voor ’s avonds maken, voor de zekerheid, maar toen we het gewijzigd hadden, wisten we niet meer zeker welke tijd het nu uiteindelijk was, maakte immers ook niet uit, we waren er wel.

Extra dagje vakantie

Die maandag bedacht mijn man dat nog een dagje vrij wel lekker was, vragen kan altijd en als het antwoord dan ook nog ‘ja’ is, dan is dat fijn. We bedachten dat zwemmen wel leuk zou zijn, dat zouden we toch al een tijdje met de kinderen doen. Ineens dacht ik weer aan de bezorgafspraak en net zoals de dag dat we de wijziging doorgaven, twijfelden we weer. DHL checken en het stond er echt. Tussen 18.00 uur en 21.00 uur. Perfect, we konden gaan zwemmen zouden ruim op tijd terug zijn. Toen dus dat moment, het briefje, van DHL, dat we er niet waren en het pakje retour ging. Misschien te simpel, maar ik dacht, als ik nou het depot kan bellen, kan ik het misschien zelf halen, dan is het ook maar klaar, hoe naïef.

ZARA – DHL – ARAMEX

Ik voelde me echt best woest. Er was immers al één en ander mis gegaan en nu dit, we hadden notabene nog gecheckt. Intussen had ik via mail en Twitter al eerder contact gehad met ZARA (naar aanleiding van de onduidelijkheid in het trackingsysteem), dat ging op zich prima, maar nog niet echt oplossend. Volgens de mail zouden ze het pakketje nauwlettend voor me in de gaten houden, ik ontving echter daarna nog geen bericht.

Ik besloot nu te beginnen bij DHL, misschien was het terugsturen nog tegen te houden. Aardige medewerkster gesproken na meer dan 10 minuten (!!)  wachten. Ophangen na een minuut of vijf vind ik ook zo: “nutteloos gewacht”. Zij adviseerde me om ZARA te bellen, want ze hadden nog geen vier bezorgpogingen gedaan, dat was wel de afspraak met ZARA. Ook zag ze dat het in het begin al verkeerd was gegaan, want het was verkeerd gesorteerd geweest. Hmmmm. Als ik ZARA belde, gingen zij ARAMEX bellen en die konden dan DHL nog een vierde bezorging laten doen. “Oh, maar ik zie wel dat u het pakket geweigerd heeft”. Knap toch? Voor iemand die niet thuis is.

meneer, zonder naam

Op advies van DHL belde ik dus ZARA. Een onvriendelijke korte meneer, zonder naam (dat zegt al iets toch), nam het gesprek aan. Nu was ik ook niet heel blij, maar ik blijf wel altijd netjes. Zijn advies: ik als klant van ZARA, moest zelf maar contact opnemen met ARAMEX, dan konden zij contact opnemen met DHL en het zo oplossen. Ik begreep hem prima, maar blijf het gek vinden dat ik als klant tussen bedrijven in zit. Ik bestel iets bij ZARA en verwacht van ZARA dat ze er voor zorgen dat het geleverd wordt.

Borrelend kruitvat

Het eerste contact met ARAMEX was ook een beetje raar. Vergeet niet dat ik dus meer dan tien minuten had gewacht, al redelijk geïrriteerd was omdat het pakketje zo lastig leverbaar was, ik bij ZARA niet al te professioneel te woord was gestaan en mijn lontje dus op was. Gelukkig krijg ik best snel verbinding bij ARAMEX, was even bang dat ik weer tien minuten wachten moest. Nadat er opgenomen is, zeg ik mijn naam en dat ik over een bestelling van ZARA bel, wordt zo de verbinding verbroken. Het kruitvat borrelde al….

Met het gevoel dat het jurkje inmiddels in de keel van de meneer zonder naam mag verdwijnen, probeer ik het nog één keer. Dank je wel lieve receptioniste van ARAMEX, je hebt samen met je collega mijn dag weer een beetje goed gemaakt!

Mijn verhaal werd serieus genomen (zo moeilijk is goede customer care niet) er werd oplossingsgericht meegedacht en er werd spontaan gesproken en gelachen. De receptioniste beloofde dat haar collega zou terugbellen en dat gebeurde, al heel snel. Het jurkje is er nog niet, maar ik heb wel het gevoel dat het goed komt! Duim je mee 

Reacties

reacties

Marjo

I ♥ my boys and girl, Family, Ice cream, Books, Crochet, Bows, Rainbows, Pink, Angels, Ribbons, Sweet Songs, CupCakes & Pie, Strawberries & Raspberries, New Shoes & New Bags, My Kitchen & Vintage,To laugh & To cry from joy, Beads.

Misschien ook leuk

3 Reacties

  1. De tracking bij DHL is heel erg onduidelijk. Uiteindelijk heb ik mijn pakket op moeten halen bij een ophaalpunt, terwijl ik gewoon thuis bezorgen had aangeklikt. Heel vreemd.

  2. Marian Zw. zegt:

    Het leed dat DHL heet. Ons adres staat na twee jaar nog steeds niet bij ze in het systeem. Helaas al meerdere pakjes zoekgraakt. Dus nog altijd even actueel!

  3. Ik denk dat het aan DHL ligt. Hier ook regelmatig een briefje in de bus dat ik er niet was. Of dat ik dan online kijk en er staat dat er geweigerd is. Ze sturen het zogenaamd na, maar dan ligt t in 1x ergens op een depot. Heel slecht allemaal
    Astrid onlangs geplaatst…Baby’s in Philadelphia slapen in (levensreddende) doos?!My Profile

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.