kamperen brabant
Travel

Kamperen op Bospark ’t Wolfsven

Afgelopen week hebben we gekampeerd. om precies te zijn, gingen we glamperen op een vakantiepark in Mierlo, want het kamperen op Bospark ’t Wolfsven in Brabant was in een ingerichte Safari tent. Hoewel we het credo ‘blijf thuis’ nog zoveel mogelijk volgen, wilden we wel even uit onze vier muren. Op vakantie heb je geen huishouden zoals thuis én je ziet de was niet. Dat idee. Het verblijf in een glamping tent, leek ons ook een goede voorbereiding op het echte kamperen, wat verder voor alle vakanties de bedoeling is.

Het echte kamperen wordt voor ons kamperen in een tent en veel kampeerervaring hebben we nog niet. Kamperen op Bospark ’t Wolfsven is trouwens sowieso een aanrader. Of je nou in je eigen tent, met je caravan óf in een Safaritent gaat. Wat een leuke locatie. We gaan zeker nog een keer weer terug, waarschijnlijk met onze eigen tent. De veldjes zijn ruim, de voorzieningen prima en de douchegebouwen netjes en volgens mij groot genoeg. Er stonden een groot aantal vrouwen (opvallend; vrouwen) af te wassen naast elkaar. En anders kun je altijd je afwas doen voor je tent. We zijn geen ervaren kampeerders, maar het voelde goed in elk geval.

Luxe Safaritent in Brabant

Voor het eerst in lange tijd, hebben we de vakantie samen uitgezocht. Dat we in de meivakantie weg wilden was zeker. Dat we wilden kamperen ook. Waar, dat wisten we nog niet.

Op een avond zaten we samen op de bank wat te zoeken naar campings in Nederland, die ook een beetje betaalbaar waren. Vakantie in eigen land is inmiddels ook al best prijzig, dus het was goed zoeken. Uiteindelijk kwamen we uit op een aantal campings van Roompot. Na nog wat vergelijken en afvinken werd het Safaritent 6A op Bospark ’t Wolfsven.

Canvastent voor zes personen

Eén van de kenmerk van luxe safaritenten is dat ze  meestal voorzien zijn van houten binnenwanden en een houten vloer. Er is een prima zithoek met televisie, een ruime eethoek, een keuken en een koelkast met vriesvak. De tent heeft 2 slaapcabines, 1 met een tweepersoonsbed, 1 met 2 stapelbedden. Dat laatste vonden de kinderen natuurlijk leuk. Met z’n drietjes slapen op één kamer.

interieur glamping tent

Wat zo’n canvastent vooral luxe maakt is het eigen sanitair (in dit geval een badkamer met toilet en douche) en de gewone bedden. Van het eerste hebben we echt heel veel voordeel gehad, omdat het zo koud was. Zo fucking freezing your tits off koud!  Wat ik zelf heel leuk vond is dat elke tent  een veranda met een picknicktafel heeft. Ik zag ons al helemaal zitten; knutselen, kleuren, borrelplankje. Dankzij de kou hebben we daar minder gebruik van gemaakt helaas, we zaten op de camping meestal binnen, door diezelfde enorme kou. Gelukkig zaten de meubels binnen ook prima.

Onze gezinsvakantie op Bospark ’t Wolfsven

Maar wat hebben we ondanks de kou een geweldige vakantie gehad. We zijn uiteindelijk wel iets eerder weggegaan, maar dat vertel ik straks. De aankomst was geweldig. Zoals ik zal zei; de eerste indruk van ’t Wolfsven was fantastisch. Groot, maar overzichtelijk en gezellig.

kinderen vermaken op vakantie

We begonnen natuurlijk met het uitpakken van de auto en het eigen maken van de tent. De kinderen waren er redelijk snel uit wie waar mocht slapen en verder klooien zij in die tijd een beetje om en helpen wat slepen.

René en ik hebben een soort natuurlijke taakverdeling. We slepen allebei, ik pak uit en richt zoveel mogelijk in en hij maakt de bedden op. Dat was een uitdaging met de stapelbedden en de ferme matrassen. Door Corona waren de mogelijkheden beperkt, maar de aankomstdag doen we sowieso nooit zoveel. Uitpakken, verkennen en onze traditionele-eerste-dag-op-vakantie-maaltijd.

Faciliteiten Roompot Bospark ’t Wolfsven

Het is een echt allegaartje aan mogelijkheden om te verblijven op Roompot ’t Wolfsven; stacaravans met langkampeerders, prachtige bungalows, campers, caravans, tentjes in alle soorten en maten. Geweldig.

allegaartje aan accomodaties het wolfsvenVan te voren wisten we natuurlijk al dat we niet zouden kunnen zwemmen in het overdekte zwembad of de grote zwemplas. Het restaurant op het park konden we ook niet gebruiken. We hebben nog wel even bedacht om misschien fietsen te huren, want ze hadden zowel kinderfietsen als fietsen voor volwassenen met zitje. Ook kun je op een familiefiets over het park. Er is een supermarkt, snackbar en een midgetgolfbaan.

Er op uit op vakantie tijdens Corona

Ons voordeel was toch wel dat het bospark omgeven is door…bos en natuur én dat de winkels en terrassen weer open waren. Daar hebben we gewoon van genoten; relaxen, wandelen, shoppen en een terrasje. We wilden ook echt alleen maar ontspannen en samen zijn.

uitgebreid vakantieontbijt

Dat ging helemaal prima zo. Het waren juist echt de kleine dingen, de strikjes die het deden deze vakantie. Elke morgen een uitgebreid ontbijt samen, gezellig in de keuken koken of de afwas doen. Knutselen kan ook binnen en een spelletje spelen ook.

samen zijn camping vakantieDe omgeving konden we verkennen door te wandelen. Op de heenreis kwamen we langs een nieuwbouwwijk die er zo indrukwekkend uitzag. Prachtige stijl van bouwen, de opbouw van de wijk als vestingsstadje en de basisschool in een prachtig pand, die helemaal opging in de wijk.

omgeving wolfsven mierlo

Daar zijn we dus de tweede dag even naar toe gegaan. Een beetje slenteren tussen de huizen door, genieten van het meer-dorpje-dan-nieuwbouwwijkje en snel een bal halen bij de ene winkel en een warme trui bij de andere.

ijsje eten brabant kamperenToen we naar de auto liepen, kwamen we langs een ijssalon, en het is altijd tijd voor ijs, dus aten we om elf uur ’s morgens heerlijke bolletjes schepijs.

Nog meer strikjes

We winkelden lekker een beetje, maakten wandelingen in het omliggende bos en we zaten voor het eerst weer op een terras. Af en toe gingen we tijdens de avondwandeling een toetje halen bij de snackbar op de camping. Deze zat aan de prachtige grote zwemplas bij de speeltuin op het strandje. Wat moet het hier zomers ook ideaal zijn met kinderen!

avondwandeling ijsje halen

Op het terras kwamen we onverhoopt terecht, omdat Thomas moest plassen. In de winkel mocht het niet, bij Bakker Bart moest je logischer wijs een consumptie nemen, om te mogen plassen, maar dan deden we dat liever ergens anders. De Deftige Aap is net als Parkzicht hier in Veendam een brouwerij annex horeca gelegenheid. Helemaal in René zijn craftbeer-liefhebber-straatje dus.

borrelplank terras deftige aap

We zochten een plekje (we waren heel even Corona vergeten en gingen gewoon zitten zoals vroeger) en gingen plassen. Daarna namen we een heerlijk drankje met een hapje!

Koud, kouder, koudst

Het enige grote nadeel was de kou. Het was echt onmetelijk koud! En jezelf warm houden kost zoveel energie. Dat was zo merkbaar.  De mogelijkheden om overdag ergens naar toe te gaan, om een beetje op te warmen waren natuurlijk beperkt. Elke dag winkelen doe je mijn jongens ook niet echt een plezier mee.

Af en toe hadden we het gevoel niet meer warm te worden. Het slapen ging vanaf de tweede nacht overigens prima; in onze kampeerslaapzakken, onder het dekbed. De eerste nacht was vooral Finn een ijsklompje….

koud kouder koudst

Verder liepen we in truien met sjaal, onesies over de pyjama’s en waren we bijna onlosmakelijk verbonden met kleedjes, badjassen, de heater en dekbedden. We waren op en moe. En toen zou de regen komen. Normaal gaan we altijd al een dagje eerder weg, omdat je op de vertrekdag zo op tijd staat. Daarom besloten we uiteindelijk woensdag al naar huis te gaan.

❥ Dat lag zeker niet aan de accommodatie, faciliteiten en de camping; we komen zeker nog eens terug. Misschien met onze eigen tent en zeker als de voorspellingen beter zijn.